Buclele lungi groase nu sunt doar o chestiune de genetică, ci și de mulți alți factori, inclusiv îngrijirea și vitaminele potrivite. Să ne dăm seama ce aditivi să vă facă părul mai bun.

Dezechilibrele hormonale îți afectează aspectul. Datorită excesului de hormon masculin testosteron, părul începe să cadă – această problemă apare și la femei. Dacă observați că partea din spate a capului și a tâmplelor se subțiază, ar trebui să contactați un endocrinolog: vitaminele nu vă vor salva în caz de tulburări hormonale.

Alte condiții fiziologice pot fi corectate alegând dieta corectă și modificările stilului de viață. Astfel, motivul căderii părului și al creșterii lente este adesea lipsa de proteine din dietă. Starea foliculilor este, de asemenea, influențată de stresul cronic , problemele gastro-intestinale, bolile inflamatorii și dermatologice.

Atunci când un medic a exclus problemele de sănătate, creșterea și frumusețea părului pot fi accelerate cu vitaminele disponibile. La fel ca restul corpului, părul are nevoie de substanțe nutritive pentru a crește sănătos.

Cum afectează vitaminele creșterea părului

Fiecare păr este acoperit cu un strat dens de solzi de keratină și constă dintr-un arbore și o rădăcină care crește dintr-un folicul sub piele. În cele din urmă, au loc procese biochimice, iar rezultatele lor se reflectă în starea buclelor. Oxigenul curge de la rădăcină până la capetele părului, iar vitaminele activează metabolismul nutrienților din celule. Prin urmare, odată cu deficiența lor, părul devine plictisitor și fragil. Este imposibil să „vindeci” părul recrown deteriorat chimic, dar vitaminele ajută la creșterea creșterii părului frumos și nou.

Un medic profesionist poate diagnostica deficiențe de vitamine în aspect, dar analiza și analiza dietei va oferi o imagine mai completă. Îngrijirea adecvată este la fel de importantă: uscarea frecventă prin suflare, coafarea traumatică folosind clești fierbinți și produse agresive, precum și colorarea frecventă pot distruge părul, iar vitaminele nu vor mai ajuta.

Vitamina A

Țesuturile corpului uman evoluează și se schimbă constant. Retinolul promovează producția de sebum, care hidratează pielea capului și ajută la menținerea sănătății părului. Vitamina A îmbunătățește regenerarea țesuturilor și reduce descuamarea pielii. Este fabricat din betacaroten și se găsește în cartofi, morcovi, dovleac, varză și spanac, precum și pește gras, ouă, ficat, lapte și unt. Dar atât deficiența, cât și un exces de retinol pot duce la multe probleme, inclusiv la căderea părului.

Vitamine B

Un alt nume pentru vitamina – biotina – este adesea menționat în reclamele pentru șampoane și măști nutriționale. Studiile au confirmat că deficiența este direct legată de căderea părului. Organismul își ia vitaminele B din multe alimente, inclusiv migdale, pește, carne, cereale integrale și verde închis. Biotina declanșează crearea de celule roșii din sânge, care transportă oxigenul și substanțele nutritive către scalp și foliculii de păr.

Dacă urmați o dietă vegană , ar trebui să vă adresați medicului dumneavoastră cu privire la administrarea suplimentelor de vitamina B12. Această substanță se găsește numai în produsele de origine animală.

Acidul nicotinic este, de asemenea, o vitamină B, sau mai bine zis B3 sau PP, și contribuie la creșterea rapidă a părului și la o bună pigmentare. Cel mai adesea este folosit ca loțiune pentru rădăcinile părului: substanța se vinde în fiole de sticlă la farmacie. Vitamina B3 se găsește în pâinea de secară, sfeclă, pui, fasole, carne de organe, ciuperci, hrișcă și ananas.

Vitamina C

Radicalii liberi blochează creșterea părului și duc la căderea părului. Acidul ascorbic este un puternic antioxidant care ajută la protejarea organismului de stresul oxidativ. În plus, participă la sinteza unei proteine ​​unice – colagenul – o parte importantă a structurii părului, unghiilor și pielii. Vitamina C favorizează absorbția fierului, care este, de asemenea, necesară pentru buna funcționare a foliculilor.

Acid ascorbic în cantități mari conținut în citrice, ardei dulci și fierbinți, guava cu căpșuni, coacăz negru, cimbru, spanac și broccoli.

Vitamina D

Nivelurile scăzute de „vitamină solară” sunt cauza căderii timpurii a părului. În plus față de susținerea funcției corpului, substanța ajută la crearea de noi foliculi pentru creșterea părului.

Vitamina D este produsă sub influența radiațiilor ultraviolete, de aceea este important să rămâneți mult timp la soare. Dar rezervele sale pot fi completate prin ajustarea dietei, de exemplu, consumând mai mult ulei de ficat de cod, ciuperci, pește gras, ouă și alimente special îmbogățite.

Similar cu vitamina C, tocoferolul este un bun antioxidant care previne procesele oxidative distructive din organism. Oamenii de știință au arătat că 34,5% dintre oameni experimentează o creștere accelerată a părului atunci când iau vitamina E timp de opt luni. Pentru comparație, experții au împărțit participanții la experiment în două grupuri, într-unul dintre care respondenții au primit un placebo, deși erau încrezători în proprietățile sale pozitive. Dintre cei cărora nu li s-a administrat vitamina E, procentul de creștere accelerată a părului a fost de 0,1%.

Tocoferolul se găsește în semințe de migdale, spanac, avocado și floarea-soarelui și este, de asemenea, disponibil gratuit în farmacie ca supliment alimentar.

Fier și zinc

Pe lângă vitaminele esențiale, părul are nevoie și de alte substanțe pentru creștere, elasticitate și rezistență. Fierul ajută celulele roșii din sânge să transporte oxigenul către celule, iar deficiența acestuia provoacă anemie – una dintre principalele cauze ale căderii părului. Pentru a umple rezervele elementului, trebuie să mâncați crustacee, carne roșie, linte și spanac.

O altă substanță, fără de care munca bine coordonată a glandelor sebacee din jurul foliculilor este imposibilă, este zincul. Căderea părului și creșterea lentă a părului sunt un simptom comun al căderii părului . Studiile au arătat că suplimentele de zinc pot ajuta la combaterea acestor probleme, deși prea multă substanță poate avea și un impact negativ asupra sănătății.

O dietă echilibrată este o garanție pentru obținerea cantității corecte de zinc, care se găsește în stridii, carne de vită, germeni de grâu, semințe de dovleac, linte și spanac.

Cum să luați corect vitaminele pentru un par frumos

Puteți alege un curs sub formă de tablete sau puteți cumpăra vitamine lichide în fiole: acestea sunt adăugate la șampoane și măști.

Vă rugăm să rețineți că este mai bine să nu combinați substanțe dacă nu știți care va fi efectul. De exemplu, dacă combinați acid ascorbic, B1, B6 și B12 împreună, acțiunea celor din urmă două va fi neutralizată.

Există și alte nuanțe ale digestibilității: de exemplu, vitamina A este folosită cel mai bine în măștile cu ulei (măsline sau brusture), deoarece se dizolvă cu grăsimi.

Orice mijloace externe dau efect ca urmare a utilizării sistematice. Cel mai bine este să începeți cu o singură vitamină – pentru a întări părul și apoi a urma un curs al altora, conceput pentru a hidrata și a accelera creșterea.

Cum să alegi vitaminele si minerale pentru par în magazin

În magazinele specializate și în farmacii, multe complexe de vitamine gata preparate sunt vândute cu marca „pentru păr”. Încercați să vă abtineti de la sloganurile promițătoare de pe etichetă și să acordați atenție compoziției. Bine, inclusiv ieftine, suplimentele conțin vitaminele A, B, C, D, E și se adaugă adesea fier și acid folic.

Pe lângă compoziție, acordați atenție prezenței unui certificat de calitate. Asigurați-vă că citiți în prealabil recenziile pentru produsele de creștere a părului și anti-căderea părului, precum și metoda de aplicare. Ar trebui să vă fie convenabil să beți cursul recomandat fără să săriți sau să faceți măști cu o vitamină de cel puțin câteva ori pe lună pentru a evalua rezultatul. Dacă optați pentru un remediu local pentru vitamine, asigurați-vă că nu sunteți alergic la niciunul dintre ingrediente în avans.

Și amintiți-vă că trebuie să abordați tratamentul părului într-o manieră cuprinzătoare, combinând aportul de suplimente alimentare cu îngrijirea adecvată. Cel mai bine este să consultați în prealabil un tricholog și să alegeți produsele recomandate pentru spălarea și hidratarea scalpului.

Articolul Vitamine și minerale pentru păr: de ce sunt necesare și cum să le alegeți apare prima dată în BZI.ro.