Președintele PSD Marcel Ciolacu, secretarul general al PSD Paul Stănescu şi preşedintele Consiliului Naţional al PSD Vasile Dîncu, vin astăzi, 24 septembrie 2020, în judeţul Iaşi, în campanie electorală.

Președintele Consiliului Județean Iași Maricel Popa a dat startul lucrărilor unui drum interjudeţean pe raza comunei Rediu. Aflându-se în campanie electorală, Marcel Ciolacu a a venit la Iași și l-a lăudat pe Maricel Popa pentru asfaltarea unui petic de pământ. Cetățenii de pretutindeni sunt în continuare păcăliți cu astfel de reușite, care de altfel ar trebui să fie o obișnuință pentru cei care conduc administrațiile locale.

Iată programul liderilor PSD în județul Iași:

Ora 09.30 – Vizită de lucru la Rediu (se toarnă primii km de asfalt pe drumul interjudețean Iași – Suceava – cel mai mare proiect european de infrastructură rutieră din țară).
Ora 10.45 – Întâlnire electorală în comuna Holboca, județul Iaşi
Ora 12.00 – Întâlnire electorală în comuna Ciurea, județul Iaşi
Ora 13.00 – Conferință de presă la Spitalul mobil Lețcani, județul Iaşi

Dezastru fără precedent cu bani europeni, în Iași. Cel mai mare proiect de infrastructură de zeci de milioane de euro, dat cu dedicație

Caz de-a dreptul șocant la cel mai înalt nivel în județul Iași. Poate cel mai important proiect de infrastructură din județ, cu zeci de milioane de euro decontați din fonduri europene, a ajuns să ridice semne de întrebare asupra corectitudinii licitației de atribuire. O asociere de firme cu mari probleme a pus mâna pe loturile derulate de Consiliul Județean. Contractul este extrem de dubios, la mijloc fiind vorba și de un avans uluitor din fondurile respective.

Dezvăluiri șocante despre modul cum sunt derulate contractele cu fonduri europene în județul Iași. De această dată este vorba de cel mai mare și important proiect de infrastructură din județul Iași, respectiv reabilitarea drumurilor din axa rutieră spre Suceava. Consiliul Județean Iași a atribuit primele două loturi din axa rutieră, valoarea totală a acestora fiind de 22 de milioane de euro. Asocierea care ar urma să se ocupe de această procedură este Alpenside SRL București și General Trust SRL Argeș .

Primul lot vizează DJ 282 limită Iași – Rediu – Movileni – Gropnița – DJ 281D (29,584 km). Lotul doi prevede lucrări pe DJ 281D de la Coarnele Caprei – Focuri – Gropnița, și DJ 281B Coarnele Caprei – Belcești (DJ 281) în lungime de 22,001 km. Valoarea primului contract a este de 12,7 milioane euro. Pentru lotul doi, valoarea este de 9.1 milioane euro. Contractul prevede însă o situație de-a dreptul incredibilă și care ridică un munte de întrebări.

Avansul dat cu dedicație. Garanția a scăzut drastic

În vara acestui an, licitația pentru atribuirea celor trei loturi din axa rutieră Iași- Suceava a rămas fără rezultat. În aceste condiții, Consiliul Județean Iași a ajuns să suplimenteze alături de partenerii de la Suceava valoarea contractului cu 30 de milioane de euro. Astfel, suma totală a ajuns la 103 milioane de euro. CJ a pus la bătaie încă 16,7 milioane de euro pentru a suplimenta fondurile la acest proiect după prima licitație eșuată. Unde a fost însă chichița care este demnă de menționat?

În contractul privind prima licitație, cea care nu s-a mai dat, nu era stipulat niciun fel de avans pentru firma câștigătoare. În cea de a doua licitație, s-a strecurat faptul că cel care o să câștige va beneficia de un avans de 30 la sută din contract. Astfel, pentru primul contract, asocierea va încasa peste 4 milioane de euro. În cel de-al doilea caz, va încasa alte 3 milioane de euro. Practic, asocierea va beneficia de un avans de 7 milioane de euro conform contractului încheiat între cele două părți. 7 milioane de euro înseamnă peste 33,4 milioane de lei. Și vorbim de primele două loturi.

Dacă această asociere va lua și cel de-al treilea lot (DJ 281 de la Belcești – Ceplenița – DN 28B și DJ 281 de la DN 28B – Scobinți – Lespezi în lungime de 40,610 km), va mai încasa alte câteva zeci de milioane de euro. Acordul contractual prevede la punctul 46.1 ca element efectuarea unor plăți în avans în valoare de 30 la sută. Mai mult, perioada de garanție este de circa 3 ani, în condițiile în care aceasta ar trebui să fie de cinci ani.

Bătaie de joc de milioane de euro

Cu alte cuvinte, constructorul primește o sumă avans de la autoritatea contractantă, iar acesta își poate vedea nestingherit de alte treburi. Ce constructor nu ar fi fericit cu șapte milioane de euro primite ca avans de la o autoritate pentru o lucrare? Cât costă oare utilajele necesare demarării lucrării? Cât costă materialele pentru lucrare? În niciun caz costurile nu ajung la șapte milioane euro. De acești bani se pot lua și 1.500 de autoturisme noi la o valoare de 50.000 euro bucata.
De precizat că ordinul de începere a lucrărilor a fost emis recent. Firma va putea încasa acest avans, însă lucrarea va demara în ritm de melc. Cum vine iarna, firma în cauză nu va putea face mare lucru în afara unor lucrări minimale.

Contractul mai prevede și faptul că firma constructoare se poate duce și la o bancă oarecare pentru a lua alte credite cu acest proiect de drumuri. Dacă cumva are probleme și ar vrea vreun împrumut, se poate duce cu acest contract la o instituție bancară și poate ceda sumele încasate către aceasta.
Mai mult, contractul poate fi și subcontractat. Asocierea are terț susținător firma Damarcons SRL și subcontractant pe Elektra Invest SRL. Această societate s-a aflat în mijlocul unui scandal ajuns la DNA. Patronul firmei a fost și judecat pentru spălare de bani. Omul de afaceri Dan George Oprescu a fost trimis în judecată la începutul anului, fiind acuzat de spălare de bani. Acesta emitea facturi fictive către firme-fantomă.

Articolul Preşedintele PSD Marcel Ciolacu, aflat în campanie electorală la Iași, îl laudă pe Maricel Popa pentru asfaltarea unui petic de pământ – FOTO apare prima dată în BZI.ro.