O femeie care a fost la un pas să își rupă gâtul într-un supermarket a avut câștig de cauză în instanță. Judecătorii ieșeni au emis recent o sentință istorică, obligând gigantul Kaufland să îi achite daune morale unei cliente. Cristina Vicol ceruse daune materiale și morale de 5.000 de euro, din cauza incidentului în urma căruia a ajuns la spital

Un gigant din industria românească va fi nevoit să îi achite daune morale unei cliente. Astfel, judecătorii ieșeni au emis recent o sentință istorică. Prin decizia respectivă, magistrații din cadrul Judecătoriei Iași au obligat Kaufland România SCS la plata unei sume de câteva mii de euro către Cristina Vicol.
Judecătorii au obligat Kaufland să îi achite femeii suma de 1.397 de lei, drept daune materiale, dar și suma de 15.000 de lei, ca daune morale. Mai mult, reprezentanții supermarketului au fost obligați de instanța ieșeană să îi achite femeii și cheltuieli de judecată, în valoare de 950 de lei. Sentința nu este definitivă, aceasta putând fi contestată atât de către Kaufland, cât și de către ieșeancă.

Cristina Vicol a cerut daune morale după ce și-a rupt mâna într-un supermarket Kaufland

Cristina Vicol (50 de ani) a dat în judecată SC Kaufland România SCS la mijlocul lunii septembrie 2019. Femeia le-a cerut magistraților din cadrul Judecătoriei Iași să oblige firma amintită la plata unor despăgubiri în valoare totală de 23.500 de lei. Ieșeanca a povestit în cererea adresată judecătorilor că, pe 19 aprilie 2019, în jurul orei 9:00, a mers, împreună cu soțul ei, la magazinul Kaufland de pe strada Pavlov, nr. 14.

„Pardoseala din incinta magazinului, la raionul de legume și fructe, era acoperită cu ulei, ceea ce făcea ca acea pardoseală să fie foarte alunecoasă. Pardoseala nu era în curs de curățare și nici nu exista vreo avertizare din partea magazinului, pentru a preveni eventuale accidente. La un moment dat, am alunecat pe pelicula de ulei, suferind o fractură la mâna dreaptă”, a precizat femeia.

Conform ieșencei, după incident, medicul legist i-a eliberat un certificat în care a notat că victima a avut nevoie de 55 – 60 de zile de îngrijiri medicale pentru trauma suferită. Totodată, a fost necesar ca mâna femeii să fie pusă într-un aparat gipsat.

„La înlăturarea aparatului gipsat, s-a dovedit că sudarea fracturii s-a făcut incorect. Acest lucru a determinat ca, în continuarea imobilizării gipsate, să fie necesare ședințe de recuperare kineto-terapeutică. Tratamentul continuă, iar mâna fracturată nu și-a recăpătat mobilitatea inițială. Durerile sunt permanente”, a mai menționat Cristina Vicol cu privire la incidentul petrecut în magazinul Kaufland.

„Toate acestea reprezintă consecințe ale conduitei neglijente a pârâtei!”

Ieșeanca a adăugat că nu și-a putut exercita sarcinile de serviciu. Acest lucru a obligat-o la un efort suplimentar ulterior, pentru recuperarea activităților ce nu au putut fi delegate. În plus, Cristina Vicol a afirmat că s-a aflat în imposibilitatea acordării îngrijirilor necesare tatălui ei, care este bolnav.

„Acest fapt a generat cheltuieli pentru servicii pe care, în mod normal, le făceam eu, dar a generat și o stare de stres continuu”, a susținut ieșeanca.

Conform acesteia, veniturile sale au fost diminuate, pentru că nu și-a putut efectua activitatea profesională, dar și din cauza faptului că a avut diverse cheltuieli pentru intervenții medicale.

„Toate acestea reprezintă consecințe ale conduitei neglijente a pârâtei (SC Kaufland România SCS)”, a subliniat femeia.

Ce i-au spus femeii reprezentanții Kaufland

Ieșeanca a mai susținut că, anterior apelării la instanță, ea a încercat să rezolve problema în mod amiabil.

„Anterior învestirii instanței cu acest dosar, i-am solicitat pârâtei (SC Kaufland România SCS) să compenseze prejudiciul produs. I-am transmis acesteia o notificare scrisă. Am solicitat o plată compensatorie”, a susținut Cristina Vicol în fața magisraților.

În schimb, drept răspuns, reprezentanții Kaufland au susținut că nu au avut vreo vină pentru faptul că femeia și-a rupt mâna în magazinul lor. Mai mult, aceștia au greșit în adresa respectivă și locul, dar și data producerii incidentului, arătând că ar fi fost vorba despre o problemă ce s-ar fi petrecut într-un magazin Kaufland din județul Neamț.

„În legătură cu incidentul care a avut loc în Kaufland Piatra Neamț pe 23 aprilie 2019, regretăm situația în care vă aflați, deși nu este culpa companiei”, a menționat, în răspunsul trimis femeii, Cătălina Iancu, directorul Departamentului Legal & Compliance, din cadrul Kaufland România.

Cristina Vicol a subliniat faptul că ceruse daune de 5.000 de euro, dar cei de la Kaufland s-au oferit să achite doar cheltuielile medicale, susținând că vor da 10.000 de lei, adică mai puțin de jumătate din suma cerută de ieșeancă.

„E evident că poziția pârâtei nu poate fi acceptată. Eu am cerut 3.500 de lei, drept daune materiale, pentru cheltuielile medicale, dar și suma de 20.000 de lei, drept daune morale”, a încheiat ieșeanca.

Articolul Colosul Kaufland a fost îngenuncheat la Iași! O femeie care și-a rupt mâna în timpul cumpărăturilor a pus la zid supermarketul! Ce sumă a cerut ca să se facă pace și cât a primit! (Exclusiv) apare prima dată în BZI.ro.