Una dintre cele mai mari companii auto din lume a decis să concedieze aproape 10.000 de angajaţi.

Planul de restructurare al Volkswagen ar genera circa 9.500 de concedieri şi ar trebui să îmbunătăţească rezultatul operaţional al companiei cu circa 1,8 miliarde euro. Sectorul auto din Germania a fost lovit de concedieri, în contextul în care cererea s-a prăbuşit din cauza crizei sanitare, în timp ce producătorii din sector se confruntau deja cu investiţiile masive în vehicule mai puţin dăunătoare pentru mediu.

De la Daimler, până la furnizori de componente auto precum Continental sau Schaeffler, jucătorii din industrie pregătesc zeci de mii de concedieri, scrie promotor.ro.

Uzinele Dacia de la Mioveni își reiau activitatea

Uzinele Dacia de la Mioveni își reiau activitatea după o lună de revizie, în care salariații s-au aflat în concediu de odihnă.

Reprezentanți ai Direcției de Sănătate Publică Argeș au inspectat platforma și au constatat că angajații se pot întoarce în secții.

Vicepreședintele sindicatului Automobile Dacia, Ion Iordache,, a declarat că se lucrează la toate departamentele și că pentru prevenirea infectării cu COVID-19 se vor face minim 20 de testări pe zi.

„S-a început lucrul din plin în toate departamentele. Am luat noi măsuri în ceea ce priveşte coronavirusul în sensul că se vor face minim 20 de testări pe zi pentru a identifica pe cei care sunt infectați. Important este că am început lucrul şi producţia va fi în cote normale”, a explicat Ion Iordache, vicepreședintele sindicatului Automobile Dacia.

Șomaj tehnic după reluarea activității în aprilie

Automobile Dacia, cea mai mare companie din România, a oprit activitatea la uzina de la Mioveni, la jumătatea lunii martie, ca măsură preventivă în condiţiile pandemiei de coronavirus. La finalul lunii aprilie, Dacia a anunțat că și-a reluat producția, după o perioadă de șomaj tehnic. În codnițiile în care cererea de automobileera scăzută s-a ajuns la revenirea la șomajul tehnic.

Compania a anunțat atunci retrimitea în șomaj tehnic a câtorva sute de angajați. Anunțul Dacia a venit după ce Renault deja anunțase concedieri masive și-o regândire a trategiei pentru 2020.

Astlfel, în Uzina Mecanică și în Presaj s-a redus activitatea. Decizia a presupus că mai mulți angajați din schimbul trei au intrat din nou în șomaj tehnic, cu 85% din salariu. A fost vorba despre circa 300 de angajați, care au apucat să revină în activitate, încă din 21 aprilie, când a fost repornită activitatea uzinei Dacia.

Concedieri masive anunțate de Renault

La finalul lui mai, s-a vorbit că în Franța Renault se pregătește de concedieri masive. Din cauza crizei medicale, francezii ar fi vrut să renunțe la 5.000 de salariați în următoarea perioadă. Planul ar fi fost întins până-n 2024. Acest plan presupunea o reducere a costurilor cu peste două miliarde de euro.

În 2019, Renault avea 48.500 de angajaţi în Franţa. Statul francez deţine 15% din Renault. În cazul Dacia, reprezentanții companiei au spus că uzinele de la Mioveni și-au reluat progresiv activitatea, dar decizia de acum vizează strict o adaptare la cererea din piață.

Articolul Aproximativ 10.000 de persoane, concediate de o importantă companie auto apare prima dată în BZI.ro.