Profesorul Alexandru Rafila vorbește despre testarea periodică a profesorilor. Reprezentantul României la OMS consideră că acest lucru este destul de greu de realizat, la fel cum se întâmplă și în cazul personalului medical.

„Sunt unele unități sanitare care reușesc să-și testeze personalul medical periodic. Cadrele didactice ar fi mai greu de testat, pentru că școli avem răspândite absolut peste tot în țară, sunt, cred, vreo 7.000 de școli în România“, a declarat Alexandru Rafila.

Alexandru Rafila, despre testarea periodică a profesorilor: „Este imposibil!“

Profesorul Alexandru Rafila crede că este imposibilă testarea cadrelor didactice periodic din punct de vedere logistic.

Din punct de vedere logistic, este un efort extrem de mare ca să poți să faci periodic recoltări, pentru că discuți de sute de mii de persoane care sunt implicate în activitatea didactică. O dată poți s-o faci, de două ori poți să faci, dar să faci periodic acest tip de determinare este puțin mai dificil”, a declarat profesorul Alexandru Rafila.

Prioritizarea testării pentru cadrele didactice

Totuși, președintele Societății Române de Microbiologie este de părere că la cel mai mic semn de răceală, când apar simptome, cadrele didactice trebuie să se prezinte la medic și să-și facă un test.

„Sigur că și cadrele didactice ar trebui să aibă foarte mare grijă și așa cum sfătuim părinții să nu-și lase copii în colectivitate, dacă au cea mai mică răceală, și pentru cadrele didactice este aceeași recomandare: la cel mai mic semn de răceală, când apar simptome, să se prezinte la medic și să-și facă un test”, a precizat Alexandru Rafila.

Reprezentantul României la OMS susține că ar trebuie gândit un plan care să permită prioritizarea testării pentru cadrele didactice care au orice fel de simptom ce ar putea să sugereze infecția cu noul coronavirus.

„Ar fi în beneficiul limitării transmiterii în școli un soi de prioritizare a testării pentru cadrele didactice”, a menționat Alexandru Rafila.

Ce se va întâmpla la redeschiderea școlilor

Președintele Societății Române de Microbiologie, profesorul Alexandru Rafila, consideră că, după redeschiderea școlilor, în țări precum Germania, s-a observat o creștere a cazurilor de infecție cu noul coronavirus. Totuși nu a fost o „explozie” a acestora. Alexandru Rafila susține că acest lucru s-ar putea întâmpla și pe teritoriul României.

Reprezentantul OMS crede că, această creștere poate fi ținută sub control dacă cazurile vor fi izolate din timp. Un aspect pozitiv în acest context este faptul că, în general, copii sub zece ani fac forme foarte ușoare ale bolii. Un procent infim dintre aceștia a dezvoltat complicații.

„În Germania se înregistrează cazuri, dar nu este o explozie. Din cele circa 850 de școli care au fost deschise au apărut circa 41 de cazuri, ceea ce înseamnă 5%. S-a observat că în țările unde au reînceput activitățile școlare a existat o anumită creștere a numărului de cazuri.

Important e ca această creștere să fie redusă și să permită desfășurarea activităților școlare fără întrerupere sau doar punctual întrerupere doar într-o anumită clasă în care s-au înregistrat un caz sau două. Trebuie să încercăm să înțelegem lucrurile acestea și să nu le dramatizăm, dimpotrivă, trebuie să le rezolvăm pragmatic”, a declarat Alexandru Rafila.

Articolul Alexandru Rafila, despre testarea periodică a profesorilor: „Este imposibil!“ apare prima dată în BZI.ro.